dijous, 22 de maig del 2008

Optimització funcionament Bicing

Sistema per optimitzar el funcionament del Bicing, fent que de manera natural les bicicletes es reequilibrin entre estacions i evitar haver de fer traspassos de bicicletes amb furgoneta (cosa que és contaminant i costosa):
  • Quan en una estació queden poques bicicletes (p.ex, 5 o menys), aquesta estació es marca com a estació "de retorn preferent". Això vol dir que:
    • Retornar una bicicleta té un premi per l'usuari (p.ex., abonament de 50 cèntims)
    • Agafar una bicicleta té una penalització (p.ex., recàrrec de 50 cèntims)
  • Quan en una estació queden poc espais buits (p.ex, 5 o menys), aquesta estació es marca com a estació "d'agafada preferent". Això vol dir que:
    • Retornar una bicicleta té una penalització (p.ex., recàrrec de 50 cèntims)
    • Agafar una bicicleta té un premi (p.ex., abonament de 50 cèntims)
Avantatges:
  • De manera natural no hi haurien estacions buides o plenes
  • En mitjana els usuaris no guanyen ni perden diners
  • Els usuaris amb temps lliure poden guanyar uns diners portant bicicletes de les estacions plenes a les estacions buides
  • Estalvi de la contaminació de les furgonetes destinades de transport de bicicletes.
  • Bicing no perd ni guanya diners amb aquest sistema, però s'estalvia de portar bicicletes d'un lloc a un altre amb les furgonetes.

5 comentaris:

Isabel Barriel ha dit...

Em sembla un procediment molt airós i genialment senzill. Però clar, que m'ho sembli a mi, que no tinc res a veure amb la gestió del sistema, no ens porta enlloc. Crec que hauries de donar difusió a la teva idea, i adreçarla específicament a les persones responsables de la logística-Bicing.
isabel

Unknown ha dit...

Vaig enviar un missatge a la bústia de suggeriments del bicing, però no es van dignar ni tan sols a enviar-me una resposta...

Anònim ha dit...

El problema que l'hi veig és com informar a l'usuari de que una estació penalitzarà o beneficiarà ABANS d'arribar-hi.

I mirar la web no ho trobo útil. Si les pròpies pantalletes del bicing ho indiquessin encara, sinó basicament seria una putada....

I lo de cobrar per fer-ls'hi la feina em sembla bé, però que em cobrin més pq. agafo la bici a les 10 del matí (que ja no en queden) i no l'agafo a les 9 també em sembla bastant malament...

Anònim ha dit...

El bicing no pot penalitzar als usuaris. Pot beneficiar-los, però no pot cobrar-los més enllà de la seua "tarifa plana". Si molts ens hi apuntem precisament és per mos encanten les tarifes planes, i no hem de patir si l'agarrem poc o molt. Ara bé, suposo que la cosa no és tan fàcil... Les estacions no es queden sense bicis per caprici o casualitat. Ara mateix veig a la web que tota la part de Sants i Diagonal està en vermell (sense bicis). No pots "triar" anar a una estació amb o a una estació sense. Simplement tota la gent que utilitza bicing està al centre i a la banda besòs, i la banda collserola-llobregat no en té, ara mateix. La teua proposta pot ser un corrector, però no una solució.

Anònim ha dit...

de moment el que si que podrien millorar es que el sistema informatic avisi de les estacions que son a prop, no de les que son a l'altra punta de la ciutat...